
Over
De Rekorder in de Nordstadt van Dortmund was tien jaar lang een vaste waarde in de lokale subcultuur. Sinds de opening in 2013 aan de Gneisenaustraße 55, vlak bij de Dortmunder haven, groeide het uit tot een bruisende kunst- en cultuurplek die zo'n twee keer per week zijn deuren opende voor creatieve en collectieve initiatieven.
In de kelder werden concerten georganiseerd en draaiden dj's de tent op stelten – een echte Szenekneipe dus. Het was ook de plek voor vlooienmarkten, tafeltennistoernooien aan de havenkant en andere buurtinitiatieven die de sfeer van de Nordstadt perfect weerspiegelden.
Helaas sloot de Rekorder begin 2024 na tien jaar zijn deuren. Een tijdperk voor de Dortmundse subcultuur ging daarmee ten einde, maar de herinneringen aan een decade vol muziek, kunst en gemeenschap blijven zeker voortleven.
Check-ins
Nog geen check-ins. Wees de eerste!
Nog geen reviews
Wees de eerste die een review schrijft!